Βιογραφικό και μέσα κοινωνικής δικτύωσης: δύο “όπλα” για την εύρεση εργασίας

Συντάκτης: Flowmagazine

Η επιτυχία στην εύρεση εργασίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βιογραφικό και τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ας δούμε γιατί είναι σημαντικά.

  1. Βιογραφικό σημείωμα

Το βιογραφικό σημείωμα (Curriculum Vitae) είναι η «πορεία ζωής» του υποψηφίου. Με αυτό ο κάθε υποψήφιος για μια θέση εργασίας παρουσιάζει τα σημαντικά στάδια στην πορεία της επαγγελματικής του ζωής, παρουσιάζει τον εαυτό του και αναδεικνύει τα δυνατά σημεία του.

Σημαντικές αρετές στη σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος είναι η συνοπτικότητα, η ακρίβεια των πληροφοριών και η αποφυγή γραμματικών λαθών.

Οδηγίες για τη σύνταξη ενός αποτελεσματικού βιογραφικού σημειώματος

Οι πληροφορίες πρέπει να διανέμονται σε ξεκάθαρες λογικές ενότητες.

  • Προσωπικές λεπτομέρειες

Εισαγάγετε το όνομα, τη διεύθυνσή σας, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (θα πρέπει να είναι κατάλληλη και επαγγελματική), τηλέφωνο, αριθμό κινητού και εθνικότητα.

  • Εκπαίδευση και προσόντα

Ξεκινήστε με την πιο πρόσφατη εκπαίδευση και προχωρήστε με τον καθορισμό του πανεπιστημιακού πτυχίου, του βαθμού σας και του εκπαιδευτικού ιδρύματος στο οποίο σπουδάσατε. Προσθέστε όλα τα άλλα προσόντα που έχετε αποκτήσει (ακόμα και τα μη επίσημα).

  • Εργασιακή εμπειρία

Ξεκινήστε με την πιο πρόσφατη και σχετική. Συμπεριλάβετε το όνομα της εταιρείας, την τοποθεσία, την ημερομηνία απασχόλησης και μια σύντομη περιγραφή του ρόλου σας.

Εστιάστε στα κύρια καθήκοντά σας και προσπαθήστε να ενημερώσετε για τις συγκεκριμένες δεξιότητες που έχετε αποκτήσει.

  • Ενδιαφέροντα

Αυτό το τμήμα είναι απαραίτητο όχι μόνο για να δείξετε στον εργοδότη τι είδους άτομο είστε, αλλά και για να επισημάνετε δεξιότητες και ενδιαφέροντα που σχετίζονται με τη θέση, ώστε να αποδείξετε ότι είστε το σωστό άτομο για αυτήν τη δουλειά.

  • Επιπλέον πληροφορίες

Συμπεριλάβετε οποιαδήποτε άλλη πληροφορία που μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε την υποψηφιότητά σας για τη θέση εργασίας. Μπορείτε να γράψετε αυτές τις πληροφορίες σε ξεχωριστή ενότητα ή να την ενσωματώσετε αλλού. Τα στοιχεία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν:

  • Επιτεύγματα (υποτροφίες, χορηγίες ή βραβεία, ευθύνες ή έργα)
  • Γλώσσες (προσδιορίστε το επίπεδο επάρκειας)
  • Δίπλωμα οδήγησης
  • Αντιμετώπιση κενών στο βιογραφικό σας σημείωμα

Εάν δεν έχετε εργαστεί για περισσότερο από τρεις μήνες, τότε πείτε πώς χρησιμοποιήσατε εκείνον τον χρόνο.

Μην ντρέπεστε να δείξετε τις αποτυχίες· αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι να επισημάνετε το διδακτικό μάθημα και τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι κακές εμπειρίες βελτίωσαν τις στάσεις σας και τις ικανότητές σας.

Να είστε θετικοί και να μην ξεχάσετε να πείτε τι έχετε μάθει στις προηγούμενες εμπειρίες σας.

  • Γρήγορες συμβουλές

Στείλτε το βιογραφικό σας στον λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, για να έχετε πρόσβαση σε αυτό από όπου και αν βρίσκεστε.

Αναζητήστε πληροφορίες για την εταιρεία στην οποία υποβάλλετε αίτηση, προσαρμόζοντας σε αυτήν το βιογραφικό σας σημείωμα. Συνδυάστε τις δεξιότητες και τις εμπειρίες σας με τις αξίες της εταιρείας.

Διαβάστε την περιγραφή της θέσης. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε για ποιον υποβάλλετε αίτηση και ανατρέξτε στην περιγραφή θέσης στο βιογραφικό σας σημείωμα. Χρησιμοποιήστε παρόμοια επίθετα με την περιγραφή θέσης, χωρίς να τα αντιγράφετε.

Συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας κάποια τεχνική ορολογία – αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό – ώστε ο εργοδότης να γνωρίζει ότι καταλαβαίνετε τον κλάδο.

Χρησιμοποιήστε έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει πιο επαγγελματικό τόνο.

Ο στόχος του βιογραφικού σημειώματος είναι η εξασφάλιση μιας συνέντευξης, όχι η πρόσληψη. Κάντε το να είναι δελεαστικό και ενδιαφέρον. Ζητήστε από τον εργοδότη να μάθει περισσότερα για εσάς.

  1. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το κοινωνικό μέσο επιτρέπει την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους. Είναι το σύνολο των διαδικτυακών καναλιών επικοινωνίας (όπως ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και μικρο-blogging), όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν και να μοιράζονται πληροφορίες, ιδέες, προσωπικά μηνύματα ή άλλο περιεχόμενο (εικόνες, βίντεο, συνδέσμους σε ιστότοπους, ειδήσεις κ.λπ.).

Το κοινωνικό δίκτυο αναφέρεται στις σχέσεις μεταξύ μιας ομάδας ανθρώπων. Είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα, στην οποία οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση με την εγγραφή τους, που σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργήσουν ένα προσωπικό προφίλ και να παρέχουν προσωπικές πληροφορίες. Τα κοινωνικά δίκτυα φέρνουν κοντά ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα μέσω της χρήσης του Διαδικτύου.

Τα κοινωνικά δίκτυα επιτρέπουν στους ανθρώπους να χειρίζονται μια λίστα επαφών, να δημοσιεύουν και να μοιράζονται πληροφορίες, ιδέες και άλλο περιεχόμενο. Θα μπορούσαμε να τις ορίσουμε ως ένα εικονικό μέρος, όπου οι χρήστες μπορούν να συνομιλούν, να μοιράζονται και να ανταλλάσσουν.

Χάρη στα κοινωνικά μέσα, οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα δίκτυο που αποτελείται από φίλους, συγγενείς, γνωστούς από τη δουλειά ή συναδέλφους.

Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που προάγει την ανταλλαγή πληροφοριών και ιδεών μεταξύ ατόμων ή ομάδων με κοινό συμφέρον και μπορεί να εκπληρώσει έναν κοινωνικό ή επιχειρηματικό σκοπό. Πράγματι, σήμερα η δικτύωση είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους εύρεσης εργασίας.

Κύρια κοινωνικά μέσα

  • LinkedIn

Είναι το κοινωνικό μέσο για την επιχειρηματική κοινότητα και χρησιμοποιείται κυρίως για την επαγγελματική δικτύωση. Οι εργοδότες δημοσιεύουν θέσεις εργασίας, ενώ οι αιτούντες εργασία δημοσιεύουν τα βιογραφικά τους. Το LinkedIn επιτρέπει στους χρήστες να εισάγουν τις εργασιακές τους εμπειρίες και ενδιαφέροντα, καθώς και να ενημερώσουν τις δεξιότητές τους. Αποτελεί άριστη ευκαιρία για τους αναζητούντες εργασία να δικτυώνονται με τους εργοδότες.

  • Twitter

Είναι μια δωρεάν υπηρεσία μικροδημοσιεύσεων κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπει στους χρήστες της να στέλνουν και να διαβάζουν μηνύματα που βασίζονται σε κείμενο με μήκος μέχρι 280 χαρακτήρες. Αυτά τα μηνύματα είναι γνωστά ως «tweets». Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν κυρίως το Twitter για να μοιραστούν ιδέες σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων (πολιτική, οικονομία, μόδα κ.λπ.), καθώς επίσης άρθρα και ειδήσεις.

  • Facebook

Είναι ένα δημοφιλές δωρεάν κοινωνικό μέσο, όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν ένα προσωπικό προφίλ, να ανεβάσουν φωτογραφίες και βίντεο, να μοιραστούν ιδέες και ειδήσεις, να στείλουν μηνύματα και να διατηρήσουν επαφή με φίλους, οικογένεια και συνεργάτες.

Το Facebook περιλαμβάνει δημόσια χαρακτηριστικά όπως:

  • Αγορά: Επιτρέπει στα μέλη να δημοσιεύουν, να διαβάζουν και να απαντούν σε διαβαθμισμένες διαφημίσεις.
  • Ομάδες: Επιτρέπει στα μέλη που έχουν κοινά ενδιαφέροντα να βρίσκουν ο ένας τον άλλο και να αλληλεπιδρούν.
  • Εκδηλώσεις: Επιτρέπει στα μέλη να δημοσιοποιούν μια εκδήλωση, να προσκαλούν τους επισκέπτες και να παρακολουθούν ποιος σχεδιάζει να παρευρεθεί.
  • Σελίδες: Επιτρέπει στα μέλη να δημιουργούν και να προωθούν μια δημόσια σελίδα που χτίζεται γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα, εταιρεία, προϊόν ή VIP.

Ένας αυξανόμενος αριθμός εργοδοτών και ατόμων που αναζητούν εργασία χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να ταιριάζουν τις θέσεις εργασίας σε άτομα που αναζητούν εργασία. Οι εργοδότες θέλουν να μάθουν περισσότερα για εσάς, έτσι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα κοινωνικά δίκτυα για να αλληλεπιδράσουν με τους πιθανούς υποψηφίους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα κοινωνικά μέσα είναι χρήσιμα για να δημιουργήσετε τη φήμη σας, να δημιουργήσετε μια επαγγελματική παρουσία στο Διαδίκτυο, να επεκτείνετε συνομιλίες, να αναπτύξετε και να διαχειριστείτε επαφές σε δίκτυο και να προσελκύσετε νέες ευκαιρίες σταδιοδρομίας.

Δημιουργία προφίλ LinkedIn

  1. Πληκτρολογήστε www.linkedin.com στο πλαίσιο διεύθυνσης του προγράμματος περιήγησης.
  2. Παρέχετε τις ακόλουθες πληροφορίες: όνομα, επίθετο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κωδικό πρόσβασης.
  3. Κάντε κλικ στην επιλογή “Ελάτε μαζί μας” και το LinkedIn θα σας στείλει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να επιβεβαιώσετε τον λογαριασμό σας.
  4. Πριν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το LinkedIn, μπορείτε να προσθέσετε μια φωτογραφία σας και να επιλέξετε τα κανάλια που θα ακολουθήσετε, τα οποία θα καθορίσουν το είδος των πληροφοριών που θα εμφανίζονται στην αρχική σας σελίδα στο LinkedIn.
  5. Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επεξεργαστείτε τα προσόντα σας. Πρέπει να προσθέσετε την τρέχουσα και την προηγούμενη απασχόλησή σας, καθώς και την εκπαίδευσή σας, ενώ μπορείτε να συμπεριλάβετε μια σύντομη περιγραφή των προηγούμενων θέσεων εργασίας και των προσόντων σας. Το LinkedIn είναι ένα είδος ηλεκτρονικού βιογραφικού και ενημερώνεται συνεχώς. για να ενημερώσει τους εργοδότες για τις πρόσφατες εμπειρίες και τα προσόντα σας. Επιπλέον, είναι δυνατό να εισαγάγετε μια περίληψη για να δώσετε στους ανθρώπους περισσότερες πληροφορίες σχετικά με εσάς και μπορείτε να προσθέσετε τις συγκεκριμένες δεξιότητές σας.

Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στη διεύθυνση:

https://www.linkedin.com/learning/learning-linkedin-3/set-up-a-new-linkedin-account

Το LinkedIn είναι το μεγαλύτερο και πιο χρήσιμο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο για επαγγελματίες που αναπτύσσουν επιχειρήσεις και δικτύωση, με περισσότερα από 380 εκατομμύρια μέλη. Οι βασικές συνδρομές στο LinkedIn είναι δωρεάν και για τους περισσότερους που αναζητούν εργασία η ελεύθερη επιλογή είναι αρκετή, αλλά, εάν χρειάζεστε τη συνδρομητική λειτουργία, μπορείτε πάντα να αναβαθμίσετε αργότερα τον λογαριασμό σας.

Η επιτυχία στο LinkedIn εξαρτάται από τους εξής παράγοντες:

– Βελτιστοποίηση του προφίλ σας: Για να βελτιστοποιήσετε την παρουσία σας στο LinkedIn, πρέπει να ολοκληρώσετε το προφίλ σας επισημαίνοντας όλα τα ταλέντα, το ιστορικό, την εμπειρία, τα ενδιαφέροντα και τους τομείς εμπειρίας σας. Με την ολοκλήρωση του προφίλ θα εμφανίζεστε πιο επαρκείς στο δίκτυό σας.

– Κατανόηση της δυναμικής του δικτύου

– Τοποθέτηση του εαυτού σας

– Δημιουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος ανεύρεσης στο LinkedIn: Πρόκειται για μια δραστηριότητα σχετική με το μάρκετινγκ, που αποσκοπεί στη δημοσιοποίηση της διαθεσιμότητάς σας, προσελκύοντας όποιον ενδιαφέρεται για τις δεξιότητες και τις ικανότητές σας.

Βελτιστοποίηση του προφίλ

Για να επιτευχθεί χρειάζεται να κάνετε τα εξής βασικά βήματα:

  1. Μεταφορτώστε μια επαγγελματική εικόνα.
  2. Δημιουργήστε έναν ελκυστικό τίτλο: Ο ελκυστικός τίτλος είναι κρίσιμος για την πραγματοποίηση συνδέσεων και την άντληση ευκαιριών με τους υπεύθυνους πρόσληψης. Θα πρέπει να περιγράψετε σύντομα τον εαυτό σας.
  3. Καταχωρίστε την τρέχουσα θέση σας και τουλάχιστον δύο προηγούμενες θέσεις (αν υπάρχουν).
  4. Ολοκληρώστε την ενότητα «Περίληψη»: Έχετε 2.000 χαρακτήρες διαθέσιμους και την ευκαιρία να δείξετε ποιοι είστε ως επαγγελματίες και τι σας καθιστά ενδιαφέροντα άτομα. Η δομή «ποιος/τι/στόχοι» είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να πείτε την ιστορία σας. Αρχίζετε με το ποιοι είστε, τι έχετε να προσφέρετε και ποιους στόχους έχετε θέσει για τη σταδιοδρομία σας.
  5. Ολοκληρώστε την ενότητα “Δεξιότητες” του προφίλ σας.

Εάν έχετε ολοκληρώσει πλήρως το προφίλ σας, θα έχετε την ευκαιρία να φτάσετε στο “All-stars-status” και, σύμφωνα με το LinkedIn, θα έχετε 40 φορές περισσότερες πιθανότητες για εργασιακές ευκαιρίες.

Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…